@SeAMK

Blog Search

Innovaatiot ja kaupallistaminen osana arkea

Silta kaupallistamiseen -hankkeen yhtenä tavoitteena on mahdollistaa korkeakoululähtöisten tutkimustulosten sekä uusien ideoiden kaupallistuminen myytäviksi tuotteiksi tai palveluiksi. Otsikossa mainitut innovaatiot ja kaupallistaminen toivotaan osaksi ko…
Silta kaupallistamiseen -hankkeen yhtenä tavoitteena on mahdollistaa korkeakoululähtöisten tutkimustulosten sekä uusien ideoiden kaupallistuminen myytäviksi tuotteiksi tai palvelu… http://verkkolehti.seamk.fi/index.php/arkisto/2018/innovaatiot-ja-kaupallistaminen-osana-arkea/

SeAMK Lift –rahoitus keksijän apuna

Etelä-Pohjanmaan korkeakoulustrategiassa 2020 on sovittu, että korkeakoulutoimijat edistävät innovaatioketjun katkeamatonta toimintaa yhdessä maakuntakorkeakoulun, kuntien elinkeinotoimen ja muiden kehittäjäorganisaatioiden kanssa. Tämä tapahtuu muun muas…
  Etelä-Pohjanmaan korkeakoulustrategiassa 2020 on sovittu, että korkeakoulutoimijat edistävät innovaatioketjun katkeamatonta toimintaa yhdessä maakuntakorkeakoulun, kunti… http://verkkolehti.seamk.fi/index.php/arkisto/2018/seamk-lift-rahoitus-keksijan-apuna/

Tutkimustulosten kaupallistaminen alueen korkeakouluissa

Etelä-Pohjanmaan korkeakoulustrategia 2020 peräänkuuluttaa ketteryyttä halussa ja kyvyssä löytää sekä käynnistää uutta niin tutkimuksessa kuin koulutuksessa, ja vielä kohtuullisen nopealla aikataululla. Yliopistokeskus sekä Seinäjoen ammattikorkeakoulu to…
Etelä-Pohjanmaan korkeakoulustrategia 2020 peräänkuuluttaa ketteryyttä halussa ja kyvyssä löytää sekä käynnistää uutta niin tutkimuksessa kuin koulutuksessa, ja vielä kohtuullisen… http://verkkolehti.seamk.fi/index.php/arkisto/joulukuu-2017/tutkimustulosten-kaupallistaminen-alueen-korkeakouluissa/

Innovaatiot ja kaupallistaminen osaksi omaa arkea

Innovaatio voi olla esimerkiksi arjen pyörteissä syntynyt uusi idea, joka on viety käytäntöön. Monesti innovaation jalostaminen tapahtuu kuitenkin usean kokeilukierroksen kautta. Innovaatio tuottaa kuitenkin lopulta hyötyä niin sen kehittäjälle kuin käytt…
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen visio 2030 korostaa, että tulevaisuuden osaamistarpeisiin vastaamisessa tarvitaan lisää osaajia ja korkealaatuista korkeakoulutusta, tutkimusta ja… http://verkkolehti.seamk.fi/index.php/arkisto/2017-marraskuun-verkkolehti/innovaatiot-ja-kaupallistaminen-osaksi-omaa-arkea/

Kaupallistamisosaamista on mahdollista vahvistaa

Onnistunut tutkimustulosten hyödyntäminen on todettu merkittäviksi polttoaineeksi haettaessa taloudellista kasvua ja elinvoimaa. Esimerkiksi Tekesin strategiana ja päätavoitteena on edistää tutkimustulosten kaupallistamista eri keinojen avulla. Toistaisek…
Onnistunut tutkimustulosten hyödyntäminen on todettu merkittäviksi polttoaineeksi haettaessa taloudellista kasvua ja elinvoimaa. Esimerkiksi Tekesin strategiana ja päätavoitteena … http://verkkolehti.seamk.fi/index.php/arkisto/2017-kesakuun-verkkolehti/kaupallistamisosaamista-mahdollista-vahvistaa/

Kaupallistaminen lähtee kulttuurinluonnista

Korkeakouluissa tehtävän tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan (TKI) seurauksena syntyy erilaisissa hankkeissa paljon uusia tuloksia sekä ideoita. Vaikka monilla ideoilla olisi myös kaupallista potentiaalia, jää suurin osa niistä hyödyntämättä, si…
Korkeakouluissa tehtävän tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan (TKI) seurauksena syntyy erilaisissa hankkeissa paljon uusia tuloksia sekä ideoita. Vaikka monilla ideoilla … http://verkkolehti.seamk.fi/index.php/arkisto/maaliskuu-2017-seamk/kaupallistaminen-lahtee-kulttuurinluonnista/

Silta kaupallistamiseen

Korkeakoulujen, elinkeinoelämän sekä yhteiskunnan yhteisen tutkimus- ja kehittämistoiminnan (TKI) tehostaminen on tärkeää. Korkeakoulujen TKI-työn seurauksena syntyy paljon kaupallista potentiaalia omaavia tuloksia, ideoita ja osaamista, joista ei toistai…
Korkeakoulujen, elinkeinoelämän sekä yhteiskunnan yhteisen tutkimus- ja kehittämistoiminnan (TKI) tehostaminen on tärkeää. Korkeakoulujen TKI-työn seurauksena syntyy paljon kaupal… http://verkkolehti.seamk.fi/index.php/arkisto/2016-joulukuun-verkkolehti/silta-kaupallistamiseen/

Design by Oddmob